Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1546790
  • Do końca roku: 235 dni
  • Do wakacji: 42 dni

Kalendarium

Piątek, 2024-05-10

Imieniny: Antoniny, Izydory

Z Małym Księciem przez (wszech)świat.

W klasie IIb nieco inaczej niż zwykle podeszliśmy do lektury. Zamiast kartkówki z treści przeprowadziliśmy gamifikację (w języku polskim o palmę pierwszeństwa walczą trzy równorzędne określenia tej metody: gamifikacja, grywalizacja i gryfikacja. Nazwa pierwsza nie odsyła nas do rywalizacji lub gryfa i najlepiej oddaje zabawowy charakter tego rozwiązania).

Podczas lekcji wprowadzającej omawianie „Małego Księcia” wykorzystaliśmy planszową grę dydaktyczną. Jej zadania umieszczone na określonych polach sprawdzały konkretne wiadomości z treści lektury. Mechanizmy z gier, które mobilizują do działania, zwiększają zaangażowanie lub zwyczajnie uprzyjemniają nudne, powtarzalne i monotonne czynności. Dzięki gamifikacji dobrowolnie podejmujemy się wykonania zadań, do których zazwyczaj sami nie umiemy się zmusić, gdyż zawiera ona to, co kochamy w grach, czyli friends, feedback and fun – przyjaciele, informacja zwrotna i zabawa.

Gracze stwierdzili, że zajęcia były inne niż wszystkie, minęły bardzo szybko i wskazały, czego jeszcze nie wiedzą o "Małym Księciu", zatem cele lekcji zostały zrealizowane.

Galeria

Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie
Powiększ zdjęcie